travelwithlove.reismee.nl

BLOG ZATERDAG 16 SEPTEMBER 2017 DAG 6

De wekker gaat om 04.45u en ik probeer zo stil mogelijk uit bed te gaan. Ik sluip de gang op richting de badkamer om me op te frissen en aan te kleden. Ik sluip vervolgens weer terug de kamer in en doe mijn laatste spulletjes in mijn handbagagekoffertje. Mijn nieuwe Duitse kamergenoot krijgt naar mijn mening nergens iets van mee, want ze slaapt gelukkig rustig door.

Ik vertrek zo stil mogelijk uit de kamer en loop naar beneden, naar de receptie. Ik haal mijn koffer op en lever mijn sleutels in. Rond 5.15u sta ik buiten en loop ik richting het station. Eenmaal daar aangekomen wacht mij een onaangename verrassing. Het station is gesloten! Van de week had ik gekeken hoe laat de eerste metro richting het vliegveld zou gaan en dat was 4.45u. Waarom is het station dan dicht?

Twee vriendelijke zwervers vertellen dat ze verwachten dat de eerste metro pas rond 6.00u zal gaan. Ik heb waarschijnlijk de tijden voor de doordeweekse dienstregeling bekeken en niet naar die van zaterdag.

Ik vind het erg vreemd dat er niet eerder een metro vertrekt vanuit de stad, maar het is niet anders. Ik moet dus met de taxi... Vrij vlot zie ik aan de andere kant van het station een rijtje taxi's staan. Aan één van de chauffeurs vraag ik hoeveel een rit kost naar het vliegveld. Dit blijkt maar hooguit CAD35,- te zijn, oftewel €23,50. Dat valt me reuze mee! Een vriendelijke taxichauffeur helpt me met mijn bagage en vervolgens vertrekken we richting het vliegveld. De rit duurt ongeveer 15-20 minuten vanuit downtown en ik word voor de ingang van de vertrekhal afgezet. De rit blijkt uiteindelijk CAD28,50 te zijn, oftewel €19,95!

Het inchecken voor de vlucht lukte me niet online, dus ik moet dat op het vliegveld doen. Ook daar lukte het me bij de selfservicebalie niet, dus een medewerker schiet me te hulp. Het blijkt aan ons Nederlandse paspoort te liggen. De scanner kan de gegevens niet van het geplastificeerde document lezen. Gelukkig ligt het daar aan, want ik begon bang te worden dat er iets mis was gegaan met mijn reservering. Uiteindelijk met behulp van mijn boekingsnummer komt mijn reservering naar voren en kan ik worden ingecheckt. Met mijn boardingpas loop ik vervolgens naar de balie waar ik mijn koffer kan inleveren. Deze moet uiteraard eerst gewogen worden en deze blijkt precies zwaar genoeg te zijn, namelijk 50 lb. Ik denk dat dat 23kg is, want mijn bagageweegschaal gaf aan dat de koffer zo zwaar was. Mijn koffer krijgt vervolgens een label met het woord HEAVY erop.

Ik neem mijn koffer mee naar een lopende band, waar ik zelf mijn koffer op moet leggen. Daarna loop ik door richting security. Hier wordt eerst mijn vliegticket gescand en daarna moet ik aansluiten in rij 9. Mijn schoenen moeten uit en voor de rest moet ik de vloeistoffen en eventuele laptop uit mijn tas/koffer halen, de rest mag ik laten zitten. Paspoort en ticket moet ik vast houden, omdat deze weer gescand worden voordat ik door de alarmpoortjes mag. Ik ben benieuwd hoe ze hier op mijn pins reageren... Ik bereid me er op voor dat ik mijn koffer moet leeg halen, maar niets is minder waar. Zonder problemen komt mijn koffer door de scanner en mag ik door lopen. Ik word niet eens aangesproken of ondervraagd.

Vervolgens loop ik (snel) door, richting een ruimte waar boven een groot bord hangt "American border".Hier staan weer selfservice machines waar ik mijn paspoort moet scannen. Ik vul de gevraagde informatie in en er wordt een foto van me gemaakt. Vervolgens komt er een papiertje uit waarop mijn ingevulde gegevens staan en mijn foto. Deze moet ik verderop inleveren bij de paspoortcontrole. Hier krijg ik een paar korte vragen en voor ik het weet heb ik weer een stempel in mijn paspoort en ben ik goed door alles heen gekomen. Al met al heeft het vanaf het uitstappen uit de taxi, tot en met de Amerikaanse grenscontrole 1,5 uur geduurd. En het was nu nog rustig, laat staan hoe lang het duurt als het druk is.

Ik heb nog ruim een uur de tijd om de winkeltjes te bekijken. Ik zie steeds dezelfde winkels met vrijwel hetzelfde aanbod voorbij komen, dus ik ben vrij vlot uitgekeken. Opeens valt mijn oog op een Starbucks! Heel misschien hebben ze hier de beker van Victoria island.... JA!!! Tussen alle bekers, staan er nog maar twee tussen! Dus zo blij als een aap met 7 sliertjes ga ik in de lange rij staan om de beker aan te schaffen. Dus stop alle zoek- en crowdfundingacties, ik ben voorzien!

Vervolgens loop ik rustig richting mijn gate (81) en om 7.35u begint het boarden. De vlucht met Westjet verloopt voorspoedig en onderweg krijg ik wat te drinken en een snack aangeboden. Ik vermaak me onderweg door van het uitzicht te genieten en een oude Privé te lezen waar ik nog steeds niet aan was toe gekomen... tsja, dat de vader van koningin Maxima inmiddels overleden is, maar in dit blad nog springlevend zegt denk ik wel genoeg. ?

Tijdens de vlucht wil ik ook de sanitaire voorziening even testen en terwijl ik in de rij sta voor het toilet, komt er een man uit het toilet gelopen. "Hé, die ken ik!!"! Het is Giel Beelen! Weer een Nederlander, het moet toch niet gekker gaan worden! ?

Volgens schema landen we vervolgens om 11.00u op Los Angeles airport. De landing verloopt soepel en ook het uitstappen voorspoedig. Voordat ik het weet sta ik bij de bagageband en heb ik vanaf het moment van landen gerekend binnen 20 minuten mijn koffer. Ik hoef niet meer door controles heen, ik kan zo naar buiten lopen. Dat is wel prettig, dat je in Canada dus alle controles doorloopt. Vorig jaar ging het gerucht dat ze het op Schiphol ook willen gaan invoeren en ik hoop dat ze dat daadwerkelijk gaan doen.

Nadat ik mijn koffer van de band heb gehaald, altijd weer fijn dat deze de reis ook overleefd heeft, ga ik op zoek naar Supershuttle. Dit is een bedrijf die je van A naar B brengt, in een shared van, oftewel een gedeelde rit in een busje. Het is even zoeken en de medewerkers op het vliegveld die ik aanspreek zijn jammer genoeg niet zo behulpzaam. Uiteindelijk vind ik iemand die zo vriendelijk is mij de weg te wijzen, nadat ik twee verdiepingen al heen en weer gelopen was. Ter plaatste kan ik een ticket kopen voor de rit, maar dit kun je ook van te voren online doen. Ik moet even wachten op een busje die richting Anaheim gaat, maar toch vlotter dan verwacht staat het busje opeens voor me. We zitten totaal met zijn negenen in het busje en we worden allemaal afgezet op de locatie die wij hebben door gegeven. Vanaf het vliegveld LAX naar mijn hotel in Anaheim kostte de rit $17,- p.p.

Rond 13.00 arriveer ik bij mijn hotel Anaheim Express Inn en mijn kamer blijkt al gereed te zijn, wat fijn! Heel vaak heb je dat hotels zich strikt aan de inchecktijden houden, maar gelukkig dit keer dus niet.

Ik ben toch wel blij dat ik voor de komende tien dagen een plekje voor mezelf heb en met niemand rekening hoef te houden. Ondanks dat mijn verblijf de afgelopen dagen in het hostel zeer goed is bevallen.

Na even bij te komen van de reis, gelukkig is er geen tijdverschil met Vancouver, besluit ik richting Disneyland Resort te gaan. Ondanks dat er veel mensen zijn, vind ik de wachttijden reuze mee vallen. Het merendeel is hooguit 30 minuten. Ik begin bij Buzz Lightyear Astro blasters en vervolg mijn weg naar Space mountain: ghost galaxy. Jammer genoeg blijkt de attractie storing te hebben, maar door de gebrekkige communicatie sta ik bijna een uur lang voor niets in de rij, jammer. Daarna loop ik een rondje door het park en doe alleen de attracties die korte wachttijden hebben en dat blijken er gelukkig genoeg te zijn. Tot half elf vermaak ik me prima op het park, maar ben toch echt wel heel erg moe en val bijna in slaap. Ik besluit daarom ook terug te gaan naar mijn hotel.

Aangezien ik hier de komende negen dagen nog zit en ik nog vijf dagen daarvan naar Disneyland zal gaan, zal ik over Disneyland meer en uitgebreider schrijven in mijn volgende blog(s). Het is in ieder geval weer heerlijk om hier te zijn en ik geniet dan ook intens van de sfeer, muziek en attracties. Morgen ga ik eerst proberen uit te slapen, daarna foto's proberen uit te zoeken en bij mijn blogs plaatsen en daarna ga ik naar het 2e Disneypark, Disney California adventure.

Stay tuned!











Reacties

Reacties

Mama/Elly

Wat heb jij een geduld...
Niets voor mij dat gezoek en heen en weer geloop. Fijn dat je ook nu weer heel aangekomen bent. Je blog weer met veel plezier gelezen.
Enjoy Disney!! Xx

Simone

Yeah!! Starbuggiemuggie gevonden.
Heel veel Disneyplezier, groetjes aan Mickey & Minnie. ❤️

Pappies

Met veel plezier gelezen kan niet wachten op de foto's , doe Mickey de groeten veel plezier daar ?????

Elly Opdam

Leuk verhaal weer
Heel veel plezier in Disneyland

Frits

Het volgende gedeelte en niet de minste . ik ga dit met meer dan normale interesse volgen. Neem wel je rust maar geniet, dat doe je denk ook ook wel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!