travelwithlove.reismee.nl

BLOG ZONDAG 17 SEPTEMBER 2017 DAG 7

Ik heb heerlijk geslapen en zelfs uitgeslapen!

Belofte maakt schuld, dus ik ben mijn dag begonnen met het uitzoeken van de foto's van de afgelopen zes dagen. Mijn digitale camera kan ik via wifi verbinden met mijn telefoon en iPad en op die manier de foto's downloaden op deze apparaten. Jammer genoeg lukt het me niet om verbinding te krijgen, in ieder geval dat geeft mijn camera aan. Als ik na diverse pogingen op mijn telefoon kijk, zie ik dat de foto's toch gedownload zijn. Vreemd, maar fijn dat het toch is gelukt. Vervolgens moest ik deze foto's naar de website downloaden van Reis mee. Ik had alle foto's geselecteerd die ik geschikt vind voor bij mijn blog, ik moet selectief zijn want ik kan totaal maar 200 foto's plaatsen (heb er totaal al ruim 800 gemaakt ), en probeer die te downloaden. Ik klik per ongeluk op het verkeerde knopje waardoor alles foto's die ik uitgekozen had niet meer geselecteerd zijn en ik weer opnieuw kan beginnen.

Vervolgens toen ik alles weer geselecteerd had en nu wel het juiste knopje indrukte, willen de foto's niet downloaden op de site... Dan maar stuk voor stuk downloaden... Ze komen ook nog eens in de verkeerde volgorde op de site, dus alles handmatig verslepen in de juiste volgorde. Al met al ben ik er ruim 2,5 uur mee bezig.

Dus tijd voor ontspanning! Rond 14.00u ga ik richting Disney California Adventure. Veel later dan gepland, maar gelukkig genoeg tijd aangezien het park tot 22.00u open is vanavond.

Als eerste loop ik richting Soarin, één van mijn favoriete attracties, maar de wachttijd is 90 minuten en daar heb ik nu even geen zin in. Ik besluit door te lopen en vanavond deze attractie te gaan doen. Ik kom vervolgens langs Grizzly river Run. Dat is een attractie met een rond bootje dat een parcours aflegt waarbij je nat kan worden, erg nat. Dat laatste is me gelukkig bespaard gebleven, maar ik vervolg mijn weg met één doorweekte schoen, nat haar en een broek die voor de helft nat is geworden waardoor het lijkt alsof ik de spanning niet aan kon en mijn plas heb laten lopen...

Normaal gesproken is het zo opgedroogd, maar ik had vandaag de pech dat het niet zo heel erg warm was, ik denk zo'n 24 graden, waardoor ik 's avonds nog met een deels natte broek rondliep. Deze attractie skip ik de komende dagen dus maar.

Vandaag had ik mijn pins mee genomen, omdat er op zondag mogelijk mensen in het park zouden zitten om mee te kunnen ruilen, maar ik heb ze jammer genoeg niet gevonden. Ook met de castmembers (zo wordt het personeel genoemd) valt het ruilen enorm tegen. Er zitten alleen maar scrappers (nep/namaak pins) op hun lanyards of op de pinborden. Dit was vorig jaar echt wel anders! Enorm jammer, want ik vind ruilen met de castmembers juist één van de leukste onderdelen van het pintraden.

De ene na de andere attracties kan ik vandaag afstrepen. De wachtrijen zijn prima te doen, zo'n 30 a 45 minuten. Sommige attracties hebben een single riders lane, dat is een rij waar iedereen gebruik van mag maken. Over het algemeen is de wachtrij korter dan in de reguliere rij, maar je wordt wel gescheiden van je groep, je bent namelijk opvulling voor de lege plekken in de attractie. Aangezien ik toch alleen ben, is dit voor mij ideaal.

Voor de attractie Radiator Springs racers, een attractie die gebaseerd is op de film Cars, maar ik gebruik van de Single rider. De rit is erg leuk, je zit met totaal zes personen in een Carsauto en racet tegen een andere auto met zes personen. De auto die het snelst over de finish komt wint voor de eer. Wij waren niet de snelste.

Als we richting het platform rijden om uit te stappen, krijgt de attractie storing. Wat er precies aan de hand is, horen we niet, maar we zitten zo'n 30 minuten vast in de attractie. Heel vervelend, vooral omdat ik met mijn grote teen bijna het platform kan aanraken waar we uit moeten stappen. Zo dichtbij, maar toch ook zo ver weg. Wij worden ook al laatste bevrijd, omdat wij het meest veilig stonden ten opzichte van de andere auto's. Iedereen die in de attractie heeft vast gezeten krijgt een fastpass. Deze kun je gebruiken om versneld, dit is een weer een speciale rij (je hebt de reguliere rij, fastpass rij en single rijders rij), toegang te krijgen tot een attractie. Dat mag dus deze attractie zijn of één van de andere attracties met een fastpass rij. Jammer genoeg valt de attractie Guardians of the Galaxy Mission: Breakout! er buiten De wachtrij is 2 uur en 10 minuten en daar heb ik geen zin in. Ik hoop dat deze attractie morgen rustiger is, want ik ben wel heel nieuwsgierig hoe deze is geworden. Voorheen heette deze attractie Tower of Terror, ook één van mijn favoriete attracties, dus ik ben benieuwd wat ze er van hebben gemaakt.

Dan maar iets anders bedenken. Ik loop opnieuw een rondje door het park en bedenk me dat ik het kaartje wel voor Soarin kan gebruiken. De wachtrij is namelijk nog steeds lang, 85 minuten en nu was ik binnen 15 minuten in de attractie.

Morgen staat er weer een dagje Disneyland op het programma en ik ga dan naar beide parken. Ik kan het dan alleen niet te laat maken, want dinsdag staat er weer een dagtocht op het programma. Woensdag heb ik een rust dag en zal het dan in mijn blog uitgebreider hebben over de twee Disneyparken en de attracties.





Reacties

Reacties

Frits

Je blogs worden steeds leuker ga zo door topper :)

Simone

'met één doorweekte schoen, nat haar en een broek die voor de helft nat is geworden waardoor het lijkt alsof ik de spanning niet aan kon en mijn plas heb laten lopen' ... neeee, dat is gelukkig niet erg nat ??

Mama/Elly

Ik hoef de nieuwste boeken van Saskia Nnort en Loes Hollander vanaf nu niet meer aan te schaffen. Vind jouw blog veel leuker!
Jammer ? dat t ruilen met de pins niet is gelukt maar je kunt nog in de herkansing.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!