travelwithlove.reismee.nl

BLOG DINSDAG 19 SEPTEMBER 2017 DAG 9

Zoals je misschien gemerkt hebt, heb ik gisteren geen blog geschreven. Ik zal in het blog van vandaag en morgen schrijven wat ik onder andere gisteren heb gedaan.

Maar laat ik beginnen bij wat ik vandaag heb gedaan! Vandaag stond er een dagtocht op de planning, namelijk naar de Universal studios Hollywood! Deze heb ik geboekt via Take tours en bleek te worden uitgevoerd door Luxbus America.

In de boekingsbevestiging stond dat je 24 -48 uur van te voren de boeking telefonisch moet bevestigen, ondanks dat je al een bevestiging hebt gehad en betaald. Aangezien ik donderdag nog een andere dagtocht via een andere organisatie gepland heb staan en ook deze telefonisch moest bevestigen, heb ik dat gisteren maar beide gedaan.

Nou ja, ik schrijf dat wel zo eenvoudig, dat is het voor mij niet. Ik weet niet beter dan dat ik telefoonangst heb en kan hier dus enorm tegenop zien. Dit gebeurde in dit geval al bij het lezen van deze zin in de bevestiging die ik een paar weken terug kreeg: "you must re-confirm your booking and pick-up arrangement by calling".

Oke, eens even de website goed bekijken... is het echt alleen mogelijk door te bellen, kan ik niet mailen? Nee, waar ik ook kijk of naar google, ik moet dit telefonisch doen. Aangezien de telefoon op mijn kamer niet werkt, mag ik bij de receptie bellen. Ik probeer nog de receptioniste te strikken, maar ik moet het toch echt zelf doen. De telefoon gaat over, ik krijg een bandje, vervolgens krijg ik iemand aan de lijn. Ik leg al hortend en stotend uit waar ik voor bel en vervolgens geeft die knakker aan dat ik even moet wachten, blijk ik te worden doorverbonden. Krijg ik weer iemand anders aan de lijn en kan ik opnieuw mijn verhaal doen. Mijn Engels is al grammaticaal niet goed, maar nu bak ik er helemaal niets van. Uiteindelijk heeft hij mijn boeking kunnen vinden en is alles bevestigd. Ik moet uiterlijk 8.05u klaar staan voor een hotel die aan de andere kant van mijn hotel ligt de bus komt mij rond 8.15u op pikken.

Goed, dit is gelukt, nu nog nummer twee. De lijn is enorm slecht en ik versta daardoor de dame aan de andere kant niet zo goed. Ik moet mijn naam spellen en hoe vaak ik dit ook van te voren al oefen, omdat ik weet dat ze hierom vragen, haal ik weer de a en e door elkaar. Ik heb geen idee wat ze er uiteindelijk van heeft gemaakt, ik merk dat donderdag wel. Ik ben blij als dat laatste telefoontje er op zit! Nu alleen nog een keer als ik in Toronto ben, maar daar wil ik nu nog niet te veel bij stil staan...

Vandaag gaat dus op tijd mijn wekker en sta ik om 8.05u klaar voor het hotel. Ik had de laatste tijd veel slechte recensies gelezen over Luxbus en dan specifiek over het feit dat ze vaak veel te laat komen, maar dit is gelukkig vandaag niet het geval en om precies 8.15u stopt de bus bij mijn halte. We halen nog meer mensen op en na een uurtje rijden we eindelijk richting de studio's. Onderweg vertelt de chauffeur ons meer over de omgeving en geeft wat lokale tips voor in Anaheim. Onderweg komen we onder andere langs de locatie waar de autorace uit de film Grease gefilmd is. Echt enorm leuk om te zien, al is het natuurlijk gewoon maar een stuk asfalt, ik herkende het echt uit de film. Toch maar weer eens kijken als ik terug ben.

Om 10.15u worden we voor de studio's afgezet, waar we eerst door de security moeten. Ik loop door het detectiepoortje en anders dan bij Disney gaat hier de tas door de scanner. Dit verloopt vlot en ik kan direct naar de ingang lopen met het entreekaartje dat we al in de bus hebben gekregen. Het park sluit vandaag om 18.00u en de bus vertrekt om 18.15u dus ik heb alle tijd.

In 2014 ben ik hier ook al geweest en toen waren ze nog bezig met het bouwen van het Harry Potter gedeelte, The wizarding world of Harry Potter. Inmiddels zijn die werkzaamheden afgerond en ik was toch wel heel nieuwsgierig hoe het was geworden. Ik besluit dan ook om in dit gedeelte te beginnen.

Ik begin met de attractie Flight of the Hippogriff, een achtbaan. Er is geen wachtrij en ik kan meteen instappen. Deze achtbaan is leuk voor kinderen, hij staat bekend om familievriendelijk, dus dat geeft wel aan hoe snel deze ging. Niet dus

Ik loop direct door naar de tweede en laatste attractie van het Harry Potter gedeelte, Harry Potter and the forbidden journey. Grote tassen mogen niet mee in deze attractie en moeten in een locker worden geplaatst. De eerste twee uur mag je deze gratis gebruiken. Nadat ik eindelijk mijn rugtas in een locker kon plaatsen, dat was mijn eerste en vrijwel enigste rij van vandaag, vervolg ik mijn weg richting de single riders rij. Het is erg donker binnen en ik kan me slecht oriënteren. Op een gegeven moment houdt de rij op en zou het aan de overkant door moeten lopen, maar ik zie geen hand voor ogen. Als een medewerker me de juiste richting op duwt, kan ik mijn weg vervolgen en mag ik ook hier direct instappen. En wat is deze attractie gaaf! Je zit met maximaal vier mensen naast elkaar en door de bewegingen die deze stoelen maken lijkt het net alsof je op een vliegende bezem zit. Je volgt Harry Potter door verschillende decors heen, die worden ondersteund door beeldmateriaal op een groot scherm. Ik zal niet te veel verklappen, maar de scene met de spinnen bezorgd me nog de bibbers, wat zijn die eng!! Ik twijfel even of ik deze spinstress nog een keer aan kan, maar besluit deze attractie meteen nog een keer te doen, aangezien het nu nog rustig is. Ik hoef gelukkig niet eerst naar buiten te gaan, om vervolgens weer het hele stuk opnieuw te lopen, ik mag direct aansluiten in de rij. Ondanks dat ik weet wat er gaat komen, heb ik toch bij een bepaalde scene eventjes de binnenkant van mijn ogen bekeken...

Ik besluit later de winkeltjes in dit gedeelte te bekijken, maar eerst verder te lopen. De volgende stop is Studio tour, daar is de wachttijd 20 minuten. In deze attractie rij je met een tram langs diverse Universal studio's en buiten decors. Daarnaast zijn er twee 3D-attracties, Hong Kong en Fast & Furious. Dit is echt één van mijn favoriete attracties hier in de studio's, maar dat komt denk ik ook omdat ik zo'n filmliefhebber ben. Er blijken diverse programma's vandaag gefilmd te worden, onder andere The Voice, dus af en toe wordt de tour ook even stil gelegd omdat er ergens gefilmd wordt en we stil moeten zijn. Jammer genoeg zien we geen sterren, ik bedoel dan natuurlijk bekende acteurs. Wel rijden we langs trailers die voor de acteurs zijn, de cateringwagen en zien we twee dames met een kledingrek vol kleding voorbij lopen. De Hong Kong 360 3D heeft hele gave effecten, ik heb soms echt het idee dat King Kong naast me staat. Heel knap wat ze met 3D effecten en computers kunnen creëren. Het gedeelte met Fast & Furious sprak mij minder aan. Waarom? Kan ik niet zo goed uitleggen, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niets met die films heb. Na 60 minuten is er een einde gekomen aan deze tour. Ik overweeg nog even of ik de tour nog een keer zal doen, met de kans dat ik nu wel bekende acteurs tegen kom, maar ik besluit toch mijn tijd te gebruiken voor de andere attracties.

Ik vervolg mijn weg naar The Simpson ride en de wachtrij is daar 40 minuten, de langste van vandaag! Dan zul je denken dat het een waanzinnige attractie is, dat klopt, waanzinnig slecht... De voorfilmpjes die worden getoond in de verschillende wachtruimtes zijn leuk, maar de attractie zelf viel wederom tegen. Had ik het drie jaar terug toch goed gezien . Je zit in een attractiekarretje en deze beweegt mee met de beelden die je op een tv-scherm ziet, maar voor de rest kan ik me het verhaal niet eens meer herinneren...

Snel door naar het volgende gedeelte. Hiervoor moet ik naar een lager gelegen deel van het park, dat bereikbaar is via drie roltrappen. Hier liggen de meest heftige attracties van het park, maar ik besluit eerst om te lunchen. Niet heel handig voor een paar pittige attracties, maar anders wordt het helemaal zo laat dat ik ga eten. Ik ben fan van de Panda Express, dit is Aziatisch eten. Normaal kun je je eigen menu samenstellen, maar hier op het park werken ze met vijf vaste menu's zie ik. Ik kies menu 1, chow mein en witte rijst met broccoli, beef en kip. Het smaakt weer enorm lekker. Ik blijf even wat langer zitten, zodat de maaltijd goed kan zakken.

Na de lunch begin ik bij transformers the ride 3D, ik maak gebruik van de single rider rij en mag weer direct instappen. Hier in de Universal studios hebben ze enorm veel 3D-attracties en ik kan me herinneren dat ik daar drie jaar geleden zo teleurgesteld over was. Inmiddels is 3D en 4D toch meer gewoonte geworden en heb ik er minder problemen mee, zolang er maar genoeg actie in de attractie zit.

Bij de attractie van Transformers is het verhaal dat de auto waarin we zitten uit de handen/banden moet blijven van de bag guys en uiteraard lukt dit. Ondanks de vele bewegingen en heen en weer geschud in de attractie merk ik niet dat ik niet zo lang terug geluncht heb, gelukkig. Ik besluit het bij 1 keer te houden en vervolg mijn weg naar de tweede attractie in dit gebied, Revenge of the mummy the ride. Ook in deze attractie mag je geen grote tas, dus ik stop mijn spullen weer in een kluisje. De reguliere wachttijd is 5 minuten, maar ik besluit toch via de single rider te gaan en ook nu mag ik gelijk instappen. Het verhaal is niet zo spectaculair , je ziet wat mummies en je wordt door de schaduwen achtervolgd, maar de rit is gaaf! De kar waar je in zit schiet vooruit en achteruit, maar voor je het weet is het alweer afgelopen en daarom besluit ik deze nog een keer te doen!

Daarna is er nog één attractie over in dit gedeelte, Jurassic park the ride! Ik kan me herinneren dat ik deze heel erg leuk vond, maar dat er wel iets mee was, maar wat was dat ook alweer?! Als ik eenmaal in de attractie zit, weet ik het weer! Zorg er voor dat je niet in de eerste rij zit! En waar zit ik? De eerste rij!!!

Met deze attractie ga je met een boot langs diverse soorten dino's en langs scenes waarbij dino's met elkaar vechten. Af en toe spuwen ze water, niet echt een probleem, maar je maakt met deze boot ook twee keer een val naar beneden en daar gaat het mis. Aangezien het water over de punt van de boot gutst, stroomt het op de voorste rij naar beneden...resultaat? Twee doorweekte schoenen, doorweekte broek en doorweekte top. Nee, deze attractie heb ik niet nog een tweede keer gedaan.

Gelukkig zag je niet dat ik doorweekt was, als je het niet wist, maar ik liep niet echt comfortabel door het park. In het begin had ik zo'n loopje alsof ik net in mijn broek had gepoept... tegen de tijd dat ik weer de bus in moest, was het gelukkig grotendeels opgedroogd, maar mijn broek hangt nu verder op te drogen.

Goed, maar snel iets zonder water op zoeken. De minion, Despicable me attractie, weer een 3-D ride. De wachttijd is dertig minuten, gelukkig heb ik nog genoeg tijd. Ik heb een zwak voor Gru en zijn vriendjes de Minions (Ba-na-na), dus dit blijf ik leuk vinden. Gru heeft een jaar geleden zijn drie dochters geadopteerd en dat moet gevierd worden, alleen heeft Gru geen tijd. Hij moet nieuwe Minions trainen en de meiden willen graag helpen, maar dit gaat niet helemaal goed. Bij de ingang van deze attractie is het mogelijk om met Gru of de Minions op de foto te gaan.

Ik zie op de kaart dat er in de buurt een horrorhuis ligt, gebaseerd op The Walking dead. Ik verwachtte wel wat enge dingen, maar dit was super eng! De acteurs deden het fantastisch! Ik heb denk ik nog nooit zo hard gegild en ik hing bijna in de lamp van schrik. De gedachte dat het acteurs zijn en ze ons niet mogen aanraken maakte het iets dragelijker, maar het laatste stukje heb ik op een drafje afgelegd. En als je dan buiten staat is het eerste wat ik dacht: Nog een keer!! Dit heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan

Ik ben hierna terug gelopen naar het Harry Potter gedeelte. Ik heb de winkels bekeken en er bleek nog een attractie te zijn, Ollivanders. Met een groep van ongeveer 25 mensen kom je in een kamer met allemaal toverstokken. Er wordt 1 persoon uit het publiek gekozen en deze gaat dan toverstokken testen en uiteindelijk is er 1 die bij deze persoon past. Wordt erg leuk aan elkaar gepraat het lijkt alsof er echt getoverd wordt.

Om 17.00u begon er een show die ik graag wilde zien, omdat ik die de vorige keer zo leuk had gevonden en ook deze keer stelde het niet teleur. In de show Animal Actors spelen dieren de hoofdrol. Deze dieren spelen in films en/of commercials en tijdens de show zie je hoe deze dieren dat is aangeleerd. Er zit veel humor in de show, dieren die bewust het niet goed doen, maar ook de interactie tussen het publiek en de trainers op het podium is erg leuk. Er is bijvoorbeeld een papegaai die alleen naar je toe komt vliegen als je een briefje van $1,- in je handen hebt. Het beestje weigerde de eerste paar keer te vliegen, maar uiteindelijk lukte de truc en vloog deze naar de vrouw die voor mij zat. Er waren voor de rest uilen die te zien waren in Harry Potter films en een hond die een van de puppy's was uit de film Superpuppy's of iets dergelijks.

De show was om 17.30 afgelopen en ik besluit bij de Starbucks wat te drinken te halen en stuit daar op twee bekers voor mijn collectie! Voor de rest bekijk ik nog wat winkels en om 18.00 loop ik richting de bus. We vertrekken op tijd, met iedereen aan boord en ik word om 20.15u weer afgezet vlakbij mijn hotel.

Ik heb vandaag twee shows niet gezien. Waterboys, omdat ik die de vorige keer al heb gezien en ik deze niet nog een keer hoefde te zien en de Special effect show. Die laatste had ik wel willen zien, maar qua tijden is dat niet gelukt.

Ik kijk terug op een topdag! Veel gedaan, niet te druk en The wizarding World of Harry Potter is erg mooi geworden. Ze zijn nu weer aan het verbouwen in het park, ik miste de Shrekattractie, maar ik zag dat er een Kung fu Panda-attractie voor terug komt. Ik ben benieuwd!



Reacties

Reacties

Simone

Had je gemist gisteren maar je maakt alles weer goed met dit verslag. ???

Elly Opdam

Geweldig om te lezen
Maakt het gemis van gister weer goed ?

Elly/mama

Deze wil Ik ook bezoeken! Ik ben enthousiast. Alles wat Ik Leuk vind!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!