travelwithlove.reismee.nl

BLOG WOENSDAG 20 SEPTEMBER 2017 DAG 10

Vandaag zit de helft van mijn vakantie er alweer op en wat vliegt de tijd!

Mijn ochtend begint rustig. Ik lees wat, Facebook en kijk wat televisie. Jammer genoeg is er geen leuk programma op mijn favoriete zender History Chanel, dus ik zap een paar keer de 77 kanalen voorbij. Uiteindelijk kijk ik de "fantastische" speech van first lady Melanie Trump. "Wat kan die meid hockeyen!" Zou Chantal Janzen zeggen. En voor de rest kijk ik naar spelletjes die al jaren niet meer bij ons op tv zijn, zoals The price is right, maar waar je toch onverwachts fanatiek aan mee gaat doen. "Nee, niet dat gordijn, kies nummer drie!". "Nee, dat is veel meer waard!" Ik vermaak me prima!

In de middag ga ik lekker even winkelen. Vorig jaar heb ik Walmart ontdekt en daar wil ik wel even naar toe. Walmart is een hele grote supermarkt, maar verkopen ook kleding, feestartikelen, huisraad, etc. Er ligt er alleen geen één op loopafstand, dus ik ga met het openbaar vervoer. Dit is prima te doen en dankzij Googlemaps ben ik goed voorbereid waar ik op de bus moet stappen en bij welke halte ik uit moet stappen.

De chauffeur helpt me goed en legt uit hoe het werkt. Een enkeltje is $2,- en een dagkaartje blijkt $5,- te zijn, dus ik kies voor dat laatste. Het geld stop je gepast, dit kan met muntjes of biljetten, in een machine die bij de chauffeur staat en dan komt er een buskaartje uit. Als ik op een andere bus stap moet ik dit kaartje in een gleuf stoppen, in dezelfde machine als waar je betaald en dan gaat er een groen lampje branden, krijg je je kaartje terug en mag je plaats nemen in de bus.

Om aan te geven dat je bij de eerst volgende halte wilt uitstappen, moet je aan een koord trekken en dan gaat er een belletje af en weet de chauffeur dat je uit wilt stappen.

De rit duurt hooguit 15 minuutjes en dan moet ik nog vijf minuutjes lopen naar Walmart. Het aanbod qua kleding is bij deze Walmart niet zo groot, maar ze hebben wel erg leuke dingen. Uiteindelijk slaag ik voor een leuke spijkerbroek en een shirt die ik ga dragen tijdens het Disney Halloweenfeest waar ik vrijdag heen ga (daar lezen jullie vrijdag/zaterdag meer over). Ruim twee uur lang ben ik binnen geweest, de tijd vliegt hier altijd zo voorbij. Ik had gezien dat er ook een Dollar tree winkel in de buurt moest zitten en dat blijkt zo te zijn! Bij Dollar tree zijn alle spullen $1,- per stuk, maar daar komt nog wel tax/belasting bij. Ook hier ben ik een tijd aan het rond kijken en zeker een uur binnen. Ze hebben hele leuke Halloweenspullen, maar jammer genoeg heb ik daar de ruimte niet voor in mijn koffer. Uiteindelijk slaag ik voor een heel schattig kerstboompje (ik ben er klaar voor!), een landkaart van de Verenigde Staten met daarop alle staten en sluitzakjes/zipperzakjes van Minnie & Katrien en met Disney princessen er op. Ze hadden ook Mickey met Donald, maar die vond ik qua afbeelding toch minder leuk. Goed geslaagd verlaat ik de winkel.

Ik besluit om toch ook nog naar een outletwinkelcentrum te gaan. Deze had ik eigenlijk voor vrijdag gepland, maar aangezien de bus waarmee ik weer terug zou gaan naar mijn hotel, als ik iets langer blijf zitten, er toch langs rijdt besluit ik om het maar naar vandaag te verschuiven.

De rit duurt 20 minuutjes en daarna moet ik nog zo'n 10 minuutjes lopen naar The Outlets of Orange. Ik ben hier vorig jaar ook al geweest met met ouders en het is niet zo'n grote outlet, maar voor nu een prima uitje. Ik heb al plannen voor vanavond om te gaan eten, maar anders waren hier ook genoeg mogelijkheden geweest. Jammer genoeg slaag ik niet en ga ik zonder nieuwe aanwinsten weer terug richting mijn hotel.

Tegenover de halte waar ik uitstap ligt Outback, één van mijn favoriete restaurants in Amerika. Altijd als ik in Amerika ben wil ik minimaal 1 keer bij een Outback eten. Ze hebben heerlijke biefstuk en ik kan me hier dus al vanaf het plannen van een vakantie naar Amerika op verheugen. Vandaag is het dan eindelijk zo ver en heb ik tijd om hier te gaan eten en ook deze keer stelde het niet teleur. En terwijl ik dit blog schrijf, lig ik heerlijk uit te buiken op mijn bed.

Straks ga ik nog even naar Downtown Disney en dan ga ik het vanavond niet al te laat maken want morgen staat er weer een dagtocht op het programma!

*Jammer genoeg ben ik vandaag niet toe gekomen aan een blog schrijven over Disney. Ik wil dit niet zomaar even tussendoor doen en schrijven kost veel tijd. Ik ga er zeker over schrijven, maar ik weet nu even niet welke dag dat zal worden, sorry!

Reacties

Reacties

Mama/Elly

Tsjonge na t lezen van deze blog ben Ik er wel over uit, of je hond gaat volgend jaar mee in de koffer of papa moet maar alleen thuis blijven om op je hond te passen. Maak je ook een selfie als je naar Halloween gaat? Wil wel zien wat je hebt kunnen scoren.
En dan dat busritje en dat koordje waar je aan moet trekken, Ik denk dat Ik niet meer los zou laten...
Op tot de volgende blog!

Elly Opdam

Ik ben benieuwd wat je tot nu toe voor leuks hebt kunnen scooren ?
In ieder geval ben je al klaar voor de kerst ???
Denk dat het moeilijk zal zijn om je in te houden met al dat leuks ?
Veel plezier nog en tot je volgende blog

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!