travelwithlove.reismee.nl

BLOG DONDERDAG 21 SEPTEMBER 2017 DAG 11

Zoals ik gisteren al schreef staat er vandaag weer een dagje uit op het programma, namelijk "Movie Stars' homes tour & Warner Bros Studio's VIP tour".

Vandaag is het precies een jaar geleden dan mijn opa, de vader van mijn vader, is overleden en ik wilde deze dag wel iets leuks gepland hebben staan. Tijdens mijn vakantie wilde ik graag een dagje naar Hollywood Boulevard, maar ik had ook leuke verhalen gehoord over de Movie Stars' home tour, dus besloot dit samen te combineren. Toen ik op zoek ging naar de juiste aanbieding, kwam ik deze tour tegen, in combinatie met de Warner Bros Studio's tour. Zoals ik al eerder in een blog schreef ben ik een filmliefhebber, dus ik besloot deze complete dagtour te boeken via de website attractionticketsdirect.ie waar ik ook mijn Disneytickets heb besteld. De dagtocht wordt uitgevoerd door Starline Tours.

Maandag heb ik mijn boeking telefonisch herbevestigd en ik kreeg toen te horen dat ik tussen 8.15-8.30u voor mijn hotel klaar moet staan op opgehaald te worden. Tijdens mijn boeking had ik opgegeven dat ik op eigen gelegenheid naar het hoofdkantoor zou komen en geen gebruik wilde maken van de ophaaldienst, maar dat mocht niet, ik moest worden opgehaald.

Dus daar sta ik dan met mijn goede gedrag, om 8.10u buiten in de kou en regen en maar te wachten, wachten, wachten.. Uiteindelijk ben ik erg blij als ik om 8.45u een busje van Starline aan zie komen rijden. Ik heb nog niet koud mijn gordel om (bij wijze van spreken) en we stoppen alweer. Blijken we bij het hoofdkantoor te zijn, dat 1 minuut rijden van mijn hotel ligt. Ik had dus toch echt beter kunnen gaan lopen, dan was ik veel sneller geweest.

Ik moet me melden bij de balie, waar ik door iemand word geholpen die vandaag niet zo veel plezier in haar werk heeft. Ze is ook nog eens zeer moeilijk te verstaan, ik moet mijn oor bijna op de intercom neer leggen, maar uiteindelijk begrijp ik dat ik in bus 91 moet stappen en we om 9.00u vertrekken. Ik krijg twee vodjes in mijn handen gedrukt en dat blijken mijn toegangstickets voor vandaag te zijn. Voor de $125,- die ik voor deze dag betaal had ik wel iets mooiers verwacht dan een soort pinbonnetje. Maar goed zolang ik er maar mee binnen gelaten word.

Om 9.10u, dus tien minuten later dan gepland, vertrekken we met totaal veertien personen in een soort vergrote pausmobiel richting Los Angeles. Tijdens de gehele rit vertelt de chauffeur niets, vertelt ook niets over hoe de dag eruit ziet qua planning en stelt zich niet eens voor. Wat ik dan weer typisch Amerikaans vind, is dat er op de terugreis opeens een grote geplastificeerde poster hangt met daarop de tekst dat Nick (zo heet hij blijkbaar) het een eer vindt om onze chauffeur te zijn vandaag en dat een fooi erg op prijs wordt gesteld! Ik weet dat dit gebruikelijk is hier, maar niemand heb ik hem een fooi zien geven. Dit zegt denk ik wel genoeg...

Het is druk op de weg, dus we komen later in Los Angeles dan gepland. We worden rond 11.00u op een locatie afgezet waar we blijkbaar moeten overstappen naar een ander busje. Ook hier is de communicatie slecht, we moeten zelf vragen naar het hoe en wat. We blijken te beginnen met de Movie stars homes tour en deze duurt 2 uur.

Het busje laat op zich wachten en uiteindelijk komt deze ons pas om 11.30u oppikken. Het is een open Van, waardoor we goed zicht hebben. Onze chauffeur vindt zichzelf enorm grappig, maar daar is hij de enigste in . Het is echt zo'n overdreven Amerikaan, die totaal niet oprecht lijkt/is. Wat een zakkenwasser! Onze groep was over het algemeen allemaal down to earth (1 Engels stel, 2 Amerikaanse vrienden en voor de rest allemaal Australiërs), dus wij gingen ook niet mee in zijn hysterische gedrag. Bij elk huis van een ster, een bekende straat en bekende woonwijken wilde hij dat we gingen juichen of "aaah" zouden roepen. Niemand deed mee...

Ook bij hem hing er een bordje met de tekst dat tips/fooien erg worden gewaardeerd en $8,- a $10,- per persoon is aanbevolen...

De tour is leuk. We rijden vooral langs huizen van muzikanten zoals Bruno Mars, Katy Perry en Paul McCartney. In de brochure staat dat je langs minimaal dertig huizen rijdt waar bekende mensen wonen of hebben gewoond en dat klopt ook. We stonden boven op een berg en in de verte in de vallei ligt een woonwijk waar veel filmsterren wonen en de chauffeur noemde er al minimaal tien op, dan gaat de teller hard .

Verwacht daar dus eigenlijk niet te veel van, het zijn vooral voormalige huizen waar je langs rijdt of van wat minder bekende artiesten. De route is wel erg leuk en doordat je de bergen in gaat heb je prachtig uitzicht over de stad. Je komt met deze tour ook op plekken waar je zelf waarschijnlijk niet zo snel met de auto heen zou rijden, ik in ieder geval niet, dus ik heb weer nieuwe indrukken van Los Angeles en Hollywoodland opgedaan.

Om 13.15u worden we weer afgezet op de plek waar we de tour zijn gestart en stappen daar weer over in ons eigen pausmobiel. Onze chauffeur brengt ons naar de Warner Bros movie Studios en we komen daar om 13.45u aan. De chauffeur meldt ons binnen aan, maar voordat wij naar binnen mogen moeten we eerst door de security. Vervolgens krijgen we een entreeticket en worden we naar een zaaltje geleid. Hier wordt een filmpje getoond over de history van de gebroeders Warner Bros en hoe het allemaal begonnen, dit filmpje wordt gepresenteerd door Ellen DeGeneres. Na het bekijken van deze vijf minuten durende film worden we voorgesteld aan onze tourguide voor vanmiddag, Jonathan. Wat een leuke vent! Goede humor, maar ook erg oprecht, een echte topper! Iedereen van de groep werd enthousiast van hem en we deden actief mee, echt een totaal andere beleving dan bij de vorige tour. Het enigste minpuntje is dat hij graag in de derde persoon spreekt. Misschien dat ik daarom zijn naam zo goed onthouden heb?!

Jonathan leidt ons naar een elektrisch karretje waarin we plaats moeten nemen. Hierin worden wij rond gereden over het terrein. Het doet me erg denken aan de boodschappenshuttle die wij in het dorp hadden voor de ouderen en minder mobiele inwoners van Badhoevedorp.

Wij rijden langs heel veel grote studio's voor films en tv-series. Op het moment dat wij er waren werd de Ellen show opgenomen. Hier hebben we alleen niets van mee gekregen. We rijden langs diverse buitendecors en Jonathan legt van alles uit over de geschiedenis, waar de decors allemaal in gebruikt zijn, etc. Het valt me op dat het vooral over tv-shows gaat, zoals Pretty Iittle liars, the big bang theory, Gilmore girls, ER, Friends, etc. Al deze series kijk ik niet of heb ik nooit gekeken, dus zegt mij niet zo heel veel.

We stoppen een paar keer voor een paar interessante tussenstops. Bijvoorbeeld een tentoonstelling met kostuums en filmattributen, op dit moment van Harry Potter, The fantastic beast, Batman vs Superman en Wonderwoman. Heel erg gaaf! We zijn ook in een studio geweest waar diverse vervoersmiddelen uit de Batmanfilms stonden, zoals de Batmobiel en de motors. Ik vond sommige in de films er al eng uitzien, maar in het echt is het helemaal indrukwekkend.

We bekijken tijdens de tour ook nog een echte set van een tv-serie waar ik de naam even van kwijt ben . Uiteindelijk worden we bij studio 49 afgezet en daarin is nog een tentoonstelling over hoe films en tv-series bedacht en gemaakt worden. Je mag er zelfs je eigen filmpje opnemen op de motor van Batman of op de vliegende bezem van Harry Potter. Er zijn diverse fotomogelijkheden, bijvoorbeeld op de set van Friends of je mag op de foto met een echte Oscar uit de jaren '40. Als afsluiting is er nog een souvenierswinkel met leuke spullen die met film en televisie te maken hebben.

Ik stap vervolgens weer in het karretje en word terug gebracht naar de hoofdingang waar onze chauffeur ons al op staat te wachten. Om 16.45u vertrekken we weer richting the walk of Fame, om daar twee mensen op te pikken die niet zijn mee gegaan met de tour, maar voor de hop-on-hop-off bus hebben gekozen. Hier komen we 17.10u aan en vervolgens rijden we direct door, terug naar Anaheim. We worden allemaal bij ons hotel afgezet en dat vind ik nu niet zo erg. Ik ben moe van het zonnetje dat af en toe door is gebroken en van de indrukken. Onderweg val ik zelfs even in slaap, ik hoop dat ik niet gesnurkt heb.

Jammer genoeg was de planning vandaag te strak en hadden we geen tijd om The Walk of fame te bekijken. Hier baalde ik wel van! Niet dat ik zo graag de Walk of fame wil bekijken, dat heb ik al twee keer eerder gedaan, maar ik wilde heel graag naar Ghirardelli's. Hier kun je een sorbet "ijsje" kopen en daar krijg je dan een Disneypin bij. Ik had er veel over gehoord en gelezen en wilde er graag zelf een keer een ijsje eten en de experience beleven, maar goed dan moet ik hier maar weer voor een vierde keer terug komen, héél vervelend! Wie gaat er volgend jaar mee?

De dag heeft zeker als een goede afleiding gewerkt en ik heb me goed vermaakt, of zoals Jonathan zou zeggen: "Lesley heeft een fijne en indrukwekkende dag gehad!"






Reacties

Reacties

Elly Opdam

Balen dat je een vreselijke saggerijn had als chauffeur
Logisch dat hij van niemand een fooi kreeg
Leuke blog weer ?

Mama/Elly

Elly vind t weer hartstikke Leuk om te lezen. En wat een leuke dag! Volgend jaar wil Ik wel mee, tenzij je in t hoogseizoen wilt. Niet voor Disney of dat ijs, maar om die sikkeneurige chauffeur op te vrolijken..

Bianca

De set is van de big bang theorie. Ik vond die tour geweldig :)

Simone

Ik ga mee ??

Lesley de Rooij

Bianca, nee wij waren op een andere set. Een serie van Netflix, maar niet zo'n hele bekende wat ik begreep. Met Googelen kom ik er ook niet achter. Zal als ik thuis ben mijn foto's bekijken, misschien heb ik er per ongeluk een foto van gemaakt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!