travelwithlove.reismee.nl

BLOG ZATERDAG 18 NOVEMBER 2017 DAG 2

Om 7.00u word ik wakker gebeld door iemand uit Nederland en jammer genoeg kom ik daarna niet meer in slaap. Ik maak van een nood een deugd en gebruik de tijd om mijn blog van vrijdag af te maken. Ik overweeg nog om even te gaan zwemmen, maar door vele berichtjes en mailtjes kom ik daar niet aan toe.

Voor maandagavond heb ik een superleuk uitje gepland (daar vertel maandag meer over ), maar deze moest nog telefonisch bevestigd worden. Wat ik ook probeerde, met de telefoon in mijn hotelkamer lukte het bellen niet. Dus ik besluit voordat ik vandaag op pad ga, om naar de receptie te gaan om te vragen of zij mij kunnen helpen. Bij de receptie zijn ze allervriendelijkst en het blijkt dat ik moet beginnen met een 1 en daarna pas het nummer... Oke, dan weet ik dat ook weer. Mijn boeking blijkt in orde te zijn en ik hoor waar ik word opgehaald en waar. Dit had ik al via de mail bevestigd gekregen, dus voor mijn gevoel was het bellen overbodig, maar goed het zal ergens goed voor zijn, anders vragen ze daar niet specifiek om.

Later dan gepland, ik rij pas rond half één weg, ga ik als eerst naar Orlando Vineland Premium outlets. Dit is mijn favoriete outletcentrum, omdat de winkels die ik leuk vind hier compact bij elkaar zitten en de leukste Disney outlet hier zit. Mijn vaste parkeerplek is bezet, dus ik besluit dit keer om in de overdekte parkeergarage te parkeren. Het is druk aan de auto's te zien en er is pas een parkeervak bovenop het dek. Binnen vijf minuten lopen ben ik bij de winkels en kan het shoppen beginnen. Vaste prik zijn de Guess stores, Converse, Journeys (schoenen) en Disney character house (Disney outlet).

Ik begin bij Guess, hier koop ik de laatste jaren mijn horloges. Vorig jaar heb ik er hier twee gekocht, dus eigenlijk heb ik er nu geen één nodig. Maar wat zitten er weer mooie bij.

Ik loop door en mijn oog valt op de Converse store (All Star schoenen). En misschien herken je dit wel; het moeite hebben met het nemen van afscheid. Vandaag had ik dus ook zo'n moment. Afscheid nemen roept als eerste bij mij de herinneringen op van wat je allemaal samen hebt beleefd en waar je bent geweest met elkaar. Daarnaast de boosheid, waarom nu? Het is een soort van rouwverwerking kun je wel zeggen. Dat moment had ik dus vandaag, bij mijn lieve, trouwe en een "klein" beetje versleten groene All Stars. Ze zijn toch echt toe aan vervanging, maar ik kan ze niet weg gooien! We zijn samen de wereld over gegaan, naar Hong Kong, alle reizen naar de Verenigde Staten, de reizen naar Disneyland Parijs, noem het maar op. Ik zie ze nog onder de rode stof zitten van Monument Valley, waarvan ik nog steeds een lichtelijke rode tint op het groen zie zitten. Onze ene laatste reis naar Canada, helemaal nat door het water van de Niagara watervallen! Je had het allemaal voor me over, nooit heb jullie mij in de steek gelaten, hoe kan ik jullie dan nu in de steek laten?!

Ik ben er nog niet uit... De vervangers heb ik gisteren gekocht, nieuwe groen All Stars, maar afscheid nemen van mijn oude? Nee, daar ben ik nog niet aan toe. Misschien aan het eind van deze vakantieweek...maar wat zal ik ze gaan missen.

Bij de Converse store slaag ik dus voor nieuwe groene All Stars en ze blijken korting te hebben. 60% korting op het tweede en goedkoopste paar. Ze hebben hele mooie lichtblauwe All Stars, babyblauw van suède. Ik twijfel even, omdat mijn moeder ze ook heeft, maar dan in het leer. Maar door deze korting, kan ik ze eigenlijk niet laten staan...Ik ga ze toch even passen, ik hoop een klein beetje dat ze stom staan, want ze zijn toch $70,-. Maar ze zitten heerlijk en staan erg leuk en ik besluit ze toch te nemen.

Aangezien de tijd door tikt besluit ik naar de Disney outlet te gaan. Het is druk, heel druk. Ze hebben weer leuke dingen, maar niet echt iets wat ik verzamel. Ik koop uiteindelijk twee sweaters, een roze en paarse met daarop Mickey Mouse en de tekst Walt Disney World en roze slippers met Mickey Mouse.

Voor vandaag houd ik het voor gezien en ik kom van de week nog een keer terug en zal dan ook het andere gedeelte van outletcentrum bekijken. Ik loop terug naar de auto en rijd daarna naar de Mc Donalds om een happy meal te eten.

De rest van de middag en avond ga ik naar het attractiepark Epcot. Rond drie uur rijd ik het parkeerterrein op, het pendeltreintje staat al klaar en ik kan zo instappen en deze zet ons voor de ingang af. Daar eerst nog langs de security, mijn magicband laten scannen (een armband waarop mijn jaarkaart staat geactiveerd) dan ben ik binnen.

Epcot staat in het teken van innovaties & de toekomst en bestaat sinds 1982. De allereerste keer dat ik hier was, in 2013, vond ik dit park niet leuk. De attracties vond ik niet leuk en er zijn te weinig attracties. Vorig jaar ben ik het park meer gaan waarderen en is het zelfs één van mijn favoriete. De sfeer vind ik 's avonds het leukst en daarom dat ik ook later in de middag naar het park ga. Door de weinige attracties kun je je er niet de hele dag vermaken. Epcot is ook de plek waar de meeste mensen heen komen om pins te ruilen, dus vandaag heb ik mijn pintas bij me.

Bij de ingang van het park krijg ik een button, omdat het vandaag Mickey's verjaardag is. Ik loop door naar de eerste attractie Spaceship earth. Je gaat in een karretje zitten en deze rijdt langs de innovaties door de jaren heen. Op het scherm voor je geef je aan waar je vandaan komt en beantwoord je wat vragen over in welke omgeving en waarin je wilt wonen. Aan het eind van de rit wordt dan jouw toekomstige thuis getoond met een filmpje, in dit filmpje is er een foto van je hoofd gebruikt en lijkt het poppetje op jou.

Vervolgens loop ik naar de locatie waar pins geruild mogen worden. Het is vandaag niet zo druk en ook van de mensen die er wel zitten hoor ik dat het vandaag niet zo druk is geweest met ruilen. Ik moet goed oppassen en zie al vrij snel dat er veel nagemaakte pins bij zitten. Ik vertrouw het niet en besluit om niet te gaan ruilen. Morgen is er een pinbeurs waar ik heen ga en ik hoop dat ik daar meer geluk heb. Jammer van de zware pintas, krijg ook last van mijn nek en schouders, dus weet niet of ik deze tas nog een keer mee neem naar een attractiepark.

Door dat het ruilen dit keer dus niet lukt, heb ik meer tijd over voor de attracties. Ik heb een fastpass voor Soarin en mag daardoor meteen doorlopen. Na deze attractie loop ik naar Living with the land. In deze attractie vaar je met een bootje langs planten, bloemen en vissen. Hier wordt uitgelegd hoe land en eten ontstaat en uit deze kassen worden de restaurant voorzien van een deel van hun vis en groente. Erg leuk om te zien hoe bepaalde groentes groeien en er staat bijvoorbeeld ook planten zoals een katoenplant. Erg leerzaam!

De volgende stop is Test Track. Hierin stap je met totaal zes mensen in een raceauto en ga je ervaren hoe een auto getest wordt en race je over een racebaan. Ik ga via de single riders ingang, omdat de wachttijd daar maar 20 minuten is. Het wachten duurt alleen langer en er blijkt een technische storing te zijn. Na tien minuten worden we verzocht om de wachtruimte te verlaten en krijgen een fastpass die we voor één van de attracties van het park mogen gebruiken.

Ik loop nu naar het tweede gedeelte van het park World showcase, dit deel is ook iets later open dan het attractiegedeelte. In dit deel is een groot meer en daar omheen zijn allemaal paviljoens die gethematiseerd zijn naar één specifiek land, in volgorde van oost naar west: Canada, Verenigd koninkrijk, Frankrijk, Marokko, Japan, Verenigde Staten, Italie, Duitsland, China, Noorwegen en Mexico. Je hebt ook echt het idee dat je in de desbetreffende landen bent. De (live)muziek, maaltijden & drinken en de souveniers sluiten allemaal aan bij het land waar je op dat moment loopt. Dat vind ik zo leuk en gezellig en zeker in de avond als de lampjes gaan branden.

Ik loop vandaag van west naar oost en begin in Mexico. Hier is een attractie die gebaseerd is op de drie Caballeros. Met een bootje vaar je langs hun spannende avonturen en de Mexicaanse muziek maakt mij altijd vrolijk. In de winkels zijn veel spullen te vinden van de nieuwe Disneyfilm Coco, die zich in Mexico afspeelt.

Ik loop door naar Noorwegen en wil mijn gratis fastpass gebruik voor de Frozenattractie, omdat hier altijd lange wachtrijen voor zijn. Jammer genoeg blijkt de fastpass alleen niet voor deze attractie geldig. Ik heb geen energie meer om in een rij te wachten en ik merk dat ik moe ben. Ik besluit om iets te eten in China, in de hoop daar energie van te krijgen, maar dit is jammer genoeg niet het geval. Ik besluit rustig verder langs het water richting de uitgang te lopen en terug naar het hotel te gaan. Ik ga donderdag hier nog een keer naar toe en doe dan wel de dingen waar ik nu niet aan toe ben gekomen.

Om 21.00u zit in in de auto en rijd ik terug naar het hotel. Onderweg rijd ik langs een supermarkt en ik besluit om wat flesjes water en fruit te kopen. Uiteindelijk ben ik om half elf terug in het hotel, beantwoord nog wat berichtjes en mailtjes en duik dan lekker mijn bedje in.



Reacties

Reacties

Papsie

Weer zo’n mooi verhaal , slaapse ?????

Mama Elly

Je moet ons hier thuis zien als je blog online komt.. Ik moet stil zijn van papa, anders kan hij zich niet concentreren en samen zijn we dan druk aan t lezen. Leuk geschreven weer hoor! Bijna dezelfde sneakers gekocht als ik heb? Ik vind t alleen maar leuk. En neem je je oude mee terug? Ik kan ze aan een opgeleukt paneeltje bevestigen en dan kun je t aan een muur hangen.
Wat jammer dat t met die pins niet zo lukt. Misschien moet je toch maar over op Freek Vonk plaatjes. Hoef je ook niet zo ver voor te reizen.✈️
En je parkeerplaats bezet? Ik dacht dat jij alles zo in de puntjes regelde? Misschien moet je toch nog vaker gaan, dan is t misschien meer bekend dat t jouw plekje is? nou groetjes weer en bedankt voor je verslaglegging! ????

Simone

Oh ... je schoenen ... ceremonieel afscheid nemen helpt. Even uitgebreid bedanken en dan ... hup in de prullenbak ???

Frits

Snap dat schoenen een emotioneel item zijn maar niet ruilen is helemaal out of the question. Vooral doorgaan zoals ik je als diehard ken met ruilern en geen freek vonk plaatjes gaan verzamelen. Ik kan je blogs niet missen!! Hoop dat het verder met ruilen en parkeren beter gaat. Geniet verder en zit alweer te wachten op je volgende blog

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!