travelwithlove.reismee.nl

BLOG DINSDAG 21 NOVEMBER 2017 DAG 5

Dinsdag begon ik de dag met een ritje naar het dorp Celebration. Dit dorp is ontwikkeld door The Walt Disney company en is in grotendeels gebouwd in Victoriaanse stijl. Jammer genoeg regende het, waardoor het vandaag er een beetje troosteloos bij ligt, maar ik vind het leuk om eventjes door het dorp te rijden en naar het "winkelcentrum" te gaan. Er is een klein straatje met een paar winkels, maar wel mooie winkels met cadeau-artikelen en een dierenwinkel. Vooral deze dierenwinkel vind ik erg leuk. Ze hebben mooie halsbanden, riemen, lekkere snacks, etc. Aangezien mijn lieve hond Charlie amper nog een tand in haar bekje heeft, heeft dat laatste niet veel zin. Vorige keer in mei heb ik al een mooie halsband en riem gekocht, dus ook die heeft ze niet nodig. Ik ga dus met lege handen naar huis.

Ik stap weer in de auto en rijd naar The flea market. Dit is een overdekte hal met allemaal kleine units waar handelaren hun waar proberen te verkopen. Er is hier onder andere een verkoper van Disney Tradition beelden, maar deze keer heeft hij niet iets voor mijn collectie. In de andere hal, deze markt bestaat uit twee hallen, zit een unit met allemaal pins en Disney collectables. Ik ga eerst kijken of de eigenarese er zelf is. De vorige twee keren (november vorig jaar en mei dit jaar) was ze op vakantie en nam haar dochter waar. Die mocht alleen niets zelfstandig bepalen, dus via de telefoon probeerde ik dan met de moeder deals te sluiten over de pins die ik wilde kopen en/of ruilen. Dit ging niet altijd even makkelijk, aangezien moeder op cruise was en de telefoonlijn niet al te best.... Gelukkig heb ik de eer op mevrouw dit keer in levende lijve te ontmoeten! Ik had mijn ruiltas in de auto laten liggen, dus deze ga ik eerst even ophalen. Vervolgens ga ik bij de pins kijken, niet alleen voor mezelf, maar ook voor een paar vrienden waar ik zoekopdrachten van had gekregen. Uiteindelijk vind ik een paar pins voor anderen en ook nog twee voor mezelf. De pins die voor mezelf zijn heb ik mooi kunnen ruilen voor pins uit mijn ruiltas, dus dit was weer een goede dag qua pin trading.

Ik besluit om bij de Applebee's te gaan lunchen. Ze hebben daar heerlijke steak voor een betaalbare prijs. De service laat vandaag alleen te wensen over, ik moet lang wachten om mijn bestelling door te geven en in plaats van medium heb ik een doorbakken steak. Jammer! Ondanks dat heb ik toch lekker gegeten en rijd ik vervolgens naar Animal Kingdom.

Voorheen was Animal Kingdom open tot 17.00u, maar ik denk dat ze vanwege de nieuwe avondshow en het nieuwe Pandora gedeelte de openingstijden verruimd hebben, naar in ieder geval 22.00u in deze week. Er staat een fotograaf bij the tree of life, een mooie grote (nep) boom in het midden van het park. Daar wil ik wel mee op de foto! Als ik later het resultaat terug zie, sta ik er best leuk op, alleen de boom zelf niet. Waarom maak je hier een fotopunt van, als je alleen de mensen zelf volledig fotografeert en er maar een deel van de achtergrond zichtbaar is?! Gemiste kans! Maar goed, ik ben allang blij met deze fotografen, want het nadeel aan alleen reizen is dat je afhankelijk bent van selfies (sta ik voor 99% nooit goed op) of omstanders die een foto maken (mag je blij zijn als je zelf nog op de foto staat).

Ik vervolg mijn weg naar Kilimanjaro safari, een rit in een jeep waarmee je door een gebied rijdt waar olifanten, leeuw & leeuwinnen, giraffen, nijlpaarden, etc. allemaal leven en je door hun leefgebied rijdt. Sommige dieren kunnen uiteraard niet bij je in de buurt komen, maar de dieren die minder gevaarlijk zijn kun je onderweg tegen komen. Erg leuke attractie en vooral in de schemering/avond. De dieren komen dan meer tot leven en zijn daardoor beter zichtbaar.

De volgende stop is The Lion king musical. Dit is de enige show die ik iedere keer wel wil bekijken. De muziek uit de film vind ik prachtig, maar de show zelf is ook erg mooi, met onder andere een paar acrobatische optredens.

Ik loop vervolgens maar Dinoland. Voor de Dinosaur attractie heb ik een fastpass en ik hoop er deze keer in te kunnen, de vorige keren was deze attractie steeds gesloten wegens een technisch mankement. Gelukkig doet de attractie het vandaag. Je zit in een jeep en rijdt langs dinosaurussen die je proberen aan te vallen en je moet daar natuurlijk snel voorbij rijden. En we zijn ontsnapt!

Ik loop daarna door naar de attractie Mount Everest. Dit is een achtbaan waarbij een Jeti je achtervolgt en zogenaamd de rails breekt en je naar beneden en achteren valt. Ook dit is één van mijn favoriete en gaat weer te snel voorbij.

Mijn laatste stop voor vandaag is de nieuwste gedeelte, Pandora. Dit is geïnspireerd op de Avatarfilm. Ik moet zeggen dat het erg mooi gemaakt is, 's avonds glimt alles erg mooi. De attracties vind ik tegen vallen, maar dit kan ook komen doordat ik niet van dit soort films houd. Ik begin met Na'vi River Journey, voor deze attractie heb ik een fastpass. Je vaart met een boot langs het leefgebied , regenwoud, van de Na'vi's. Dit is ook alles wat er gebeurt, varen. Geen vrije val, versnelling of spatje water op je kleding (op zich ook weleens fijn), maar een rustig tochtje door het regenwoud. Dit is heel mooi gemaakt, met mooie lichtgevende kleuren, maar niet echt spannend te noemen.

Dan maar door na attractie twee en tevens laatste attractie, Avatar Flight of Passage. Hier heb ik veel positieve verhalen over gehoord en gelezen, maar ook dat er wachtrijen kunnen zijn van vier uur. ? Er staat vandaag 2 uur en 40 minuten op de teller. Ik geloof er niets van. Het is al 21.20u en het park sluit om 22.00u, ik denk dat ze ons willen laten denken dat het zo lang duurt. En dit blijkt inderdaad het geval te zijn. De wachttijd is uiteindelijk 1 uur, ook nog een hele tijd, maar veel beter te doen. Bij deze attractie is het de bedoeling dat je op een soort scooter gaat zitten, goed naar voren geleund, want van achter word je vast gezet door een rugleuning die je inklemt. Deze scooter moet een banshee (soort vliegende draak) voorstellen en jij zit dus op zijn rug. Je moet vervolgens een 3D-bril opzetten en voor je het weet wordt er voor je een groot scherm geopend en gaat je virtuele vlucht beginnen. Je hebt echt het gevoel dat je aan het vliegen bent en ik voelde zelfs de zogenaamde hartslag van de banshee tegen mijn benen. Het is erg mooi gemaakt en een leuke ervaring, maar ik ben geen fan. Geef mij maar de ouderwetse attracties en originele Disneyfilms.








Reacties

Reacties

Papsie

Als ik het goed lees zijn straks je koffers niet meer te tillen , met al je Disney spullen , geniet nog van de laatste dagen ????????

Mama Elly

Wat herkenbaar je beschrijving van Celebration en de winkels. Dat is dan t leuke als je er zelf ook geweest bent. Jammer dat t niet zulk mooi weer was, dat hoort wel bij dit leuke plaatsje.
Dat tandenloze vriendinnetje van je (Charlie) is teleurgesteld dat je niets voor haar gekocht hebt. Was er nou echt niets leuks?
Geniet nog maar even lekker daar, bijna al weer de laatste dag toch?
Dank je wel weer voor je blog!

Simone

?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!