travelwithlove.reismee.nl

Dag 2 Dagtocht Mount Fuji, Yamanakako onsen en outlet shopping

Blog dinsdag 1 mei 2018

Gisteren lukte het ondanks mijn vermoeidheid niet om op tijd te gaan slapen en viel ik uiteindelijk rond middernacht in slaap. Vandaag was ik alweer om half zes klaar wakker. Zucht...

Gelukkig staat er vandaag wel iets leuks op het programma, waar ik mij erg op heb verheugd. Een dagtocht naar Mount Fuji, een onsen en een outlet shopping centre.
Deze dagtocht heb ik twee jaar geleden ook gedaan toen ik hier was, maar toen was het zo mistig dat Mount Fuji foetsie was. Dus nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Om half negen moet ik mij melden bij een het kantoor van JTB Sunrise tours in een nabij gelegen hotel op 10 minuten lopen van het hotel waar ik verblijf. Om kwart voor negen rijden wij richting onze eerste bestemming, Mount Fuji! Het is vandaag een prachtige, warme dag en geen mist! We kunnen Mount Fuji al vanuit Tokio zien en dat blijkt maar sporadisch zo te zijn. De rit duurt ongeveer 2,5 uur en dan zijn we bij het 5e station op de berg. Hier mogen we even van het uitzicht genieten en uiteraard de souvenierswinkeltjes bekijken. Mount Fuji is een mooie berg qua vorm en de sneeuw die er op ligt maakt het plaatje af.

Na dertig minuten rijden we richting een plek waar een lunch wordt genuttigd. Ik heb niet voor deze optie gekozen, dus ik mag de komende 50 minuten zelf invullen. Helaas spreken de restaurantjes mij niet aan en besluit ik maar mijn meegebrachte banaan op te eten als lunch. Ik gebruik mijn tijd om de souvenierswinkeltjes te bekijken en te genieten van de omgeving. De lunchlocatie is namelijk aan het Kawaguchi meer, met prachtig uitzicht op de omliggende bergen.

Na de lunch rijden we naar Yamanakako Onsen. Een onsen is een Japanse warmwaterbron, een soort van hot spring.
Ik had niet meteen door dat we hier naar toe reden, want onze gids had het maar over een bussh. Ik dacht eerst aan een bus, maar had nergens iets gelezen over het overstappen naar een ander vervoersmiddel of een activiteit met een andere bus.
Uiteindelijk viel bij mij het kwartje, ze had het over bath (bad). De gids Moko is een lieve vrouw/gids en spreekt over het algemeen goed Engels, alleen haar uitspraak zorgde dus af en toe voor wat verwarring. Vooral woorden met de letter r waren een uitdaging. Tijdens de begin van onze reis vertelde ze iets over de Japanse taal en letters, maar ook bij dit verhaal had ik niet snel door wat ze aan het vertellen was. Ze had het steeds over Chinese kallektes... en daarmee bedoelde ze dat de Japanse taal o.a. bestaat uit Chinese karakters/symbolen.
Maar goed, een onsen was dus ons volgende programmaonderdeel.
Bij de ingang moet je je schoenen uittrekken en in een kluisje stoppen. Dit kost ¥100 = €0,80, maar dit krijg je na afloop weer terug. Vervolgens mag je naar boven lopen waar de kleedkamers zijn. De heren en dames hebben gescheiden baden en je komt het andere geslacht dus ook nog niet tegen. Er zijn geen kleedkamers, dus je kleedt je uit in de ruimte waar de kluisjes staan en iedereen zich om- en aankleed. Deze kluisjes kosten ook Y100 en krijg je terug na gebruik. Ik kleed me snel uit, want we hebben totaal maar 1 uur voor deze activiteit en dat is inclusief uit-en aankleden. Je mag jezelf niet bedekken als je de onsen in gaat. Een klein handdoekje mag je meenemen, om bijvoorbeeld op je hoofd te leggen, maar voor de rest laat je alles in het kluisje achter. Iedereen is dus compleet naakt. In Nederland zou ik dit nooit, maar dan ook echt nooit doen, maar hier vind ik het zalig. Niemand die ik ken en de kans dat ik deze mensen ooit nog tegenkom is erg klein.
Als je klaar bent met uitkleden, moet je je eerst volledig wassen. Er zijn kleine wastafeltjes met krukjes en er staan doucheproducten. Als je jezelf gewassen hebt, mag je de baden in. Er zijn drie verschillende baden binnen, onder andere een bubbelbad en ze verschillen allemaal van temperatuur. Koude en warme baden wisselen elkaar af. Buiten zijn ook nog twee baden en deze liggen in een prachtige tuin met Bonsaiboompjes en uitzicht op Mount Fuji! Ik blijf het langst in de buiten baden. Qua temperatuur vind ik deze het fijnste (37,5C en 42,8C), maar ik voel me hier ook het meest ontspannen. Zalig! Na 40 minuten duik ik nog even één van de sauna's in, maar deze is mij te warm en ik besluit nog even af te koelen in één van de binnenbaden. En dan zit de tijd er helaas alweer op en is het tijd om mij om te gaan kleden en weer terug te gaan naar de bus.

De bus vertrekt richting onze laatste stop, Gotemba Premium Outlets.
Een fijn, groot outletcentrum dat onderdeel is van Simon, een Amerikaanse Outlet concern. Hier krijgen we twee uur de tijd. Gelukkig weet ik nog van de vorige keer waar de winkels die ik leuk vind liggen, dus dit bespaart tijd. De Disney Store had helaas geen dingen die ik leuk vind, maar bij Gap ben ik goed geslaagd. Ik besluit om hier iets te gaan eten in plaats van in Tokio, maar helaas valt dat niet zo goed. Volgende keer moet ik het toch alleen maar bij rijst houden.

Om 18.15u vertrekken we weer richting Tokio. Ik werp nog een laatste blik richting Mount Fuji en val dan snel in slaap. 1,5 uur later word ik weer wakker en is het tijd om uit te stappen. We zijn terug in Tokio en de dagtocht zit er alweer op.

Ik loop nog een stukje door het winkelgebied van Shinjuku.
Er is in Tokio veel neonreclame te vinden, maar ik vind het over het algemeen geen bruisende stad. De karaokekamers, kleine hokjes waar je met een klein groepje karaoke kunt zingen en de arcadehallen kom je hier veel tegen. De arcadehallen vond ik erg leuk en ben ik ook even blijven staan kijken. Deze ruimte is volledig gevuld met gokapparaten met grijparmen. Van hele kleine knuffeltjes tot enorme knuffels kun je winnen, zolang je de knuffels met de grijparm door het gat kan krijgen. En dit wordt dus heel fanatiek gedaan. Sommige mensen bleven maar geld inwerpen en uiteindelijk niet winnen. Maar er waren ook mensen die binnen drie keer al prijs hadden. Ik ben er maar niet aan begonnen, want dan wil ik winnen ook...

Ik loop rustig terug in de richting van het hotel en loop nog een paar Starbucks winkels binnen. Helaas ben ik tot op heden nog niet geslaagd voor bekers voor mijn collectie en ook hier hebben ze ze niet Ik geef nog niet op!

Morgen verlaat ik de stad en ga ik naar Disneyland Tokio! Ik heb er zin in!!




Reacties

Reacties

Marloes

Super leuke blog! Geniet meis!!!

Simone

Van Mount Foetsie tot je een ons weegt.
Heerlijk!! ??

Mama Elly

Wat super dat je die foetsjie nu hebt gezien! Leuke dag meis, en die Onsen lijkt me heerlijk! Jammer dat t voor mij zo ver weg is. Veel plezier nog! Xxx

Papsie

Mooi verhaal, wacht nu in spanning op wat je nu weer beleeft hebt ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!