travelwithlove.reismee.nl

Dag 1: chaos en stress op weg naar Tokio

BLOG zondag 29 april en maandag 30 april 2018

De komende dagen kunnen jullie weer het wel en wee volgen van mijn avonturen, want ik ga voor tien dagen op vakantie. Dit keer zijn mijn bestemmingen Tokio en Shanghai. Hoogstwaarschijnlijk komt er dit keer geen dagelijkse blog, maar ik ga mijn best doen jullie regelmatig op de hoogte te houden!

Mijn vakantie begon al goed. 's Morgens werd ik wakker met het nieuws over de stroomstoring op Schiphol. Ik zorg er altijd voor dat ik 3 uur van te voren op het vliegveld ben, maar nu besloot ik om nog maar iets eerder te vertrekken.
Gelukkig waren de wegen weer vrij gegeven en ondanks wat filevorming kon mijn vader mij vrijwel probleemloos bij Schiphol afzetten.
Vertrek 2, waar ik moest inchecken, bleek afgesloten te zijn en ik moest via Vertrek 3 naar binnen. Hier begon de ellende... lange rijen richtingen vertrek 2. Na een half uur wachten, kreeg ik de tip van de marechaussee om via terminal 1 te gaan, dit zou een half uur aan tijd schelen. Mooi, snel uit de rij en via Schiphol Plaza naar Vertrek 1. Eenmaal daar aangekomen bleek de doorgang naar vertrek 2 gesloten te zijn en werd ik weer terug gestuurd naar vertrek 3. Ondertussen probeerde ik ook nog in te checken bij de selfservicepalen, omdat dit van te voren niet online mogelijk was, maar mijn boeking werd steeds niet herkend. Stress, stress en nog meer stress. Ik dus als een malle weer terug rennen naar vertrek 3, om daar vervolgens weer achteraan aan te moeten sluiten... Gelukkig zit er dit keer meer vaart achter de doorstroming en sta ik ,uiteindelijk een uur later dan ik op Schiphol was gearriveerd, in de rij om weer proberen in te checken. Dit lukt nog steeds niet en uiteindelijk krijg ik hulp van een klm-medewerkster. Na een paar pogingen lukt het haar uiteindelijk en ben ik ingecheckt. Vervolgens ga ik snel in de lange rij staan om mijn bagage af te geven en gelukkig gaat dit vrij vlot. Daar snel ik naar boven, richting de security en ook hier is een korte wachtrij. Uiteindelijk heb ik nog zo'n veertig minuten de tijd om richting de gate te lopen en iets te eten. Het heeft al met al dus ruim twee uur geduurd, maar gelukkig heb ik mijn vlucht wel gehaald.

Mijn eerste bestemming is Tokio, met een tussenstop in Shanghai. De vlucht is maar halfvol door alle vertragingen en verloopt prima. Ondanks dat mijn buurvrouw tijdens haar slaap aan het voetje vrijen is tegen mijn been, heb ik zelfs nog twee uurtjes kunnen slapen. De rest van de tijd vermaak ik me met lezen en film kijken. In Shanghai heb ik een overstaptijd van 5 uur en er zijn helaas weinig winkeltjes. Gelukkig hebben ze goede bankjes en ik besluit om nog twee uurtjes te gaan slapen. Al met al valt de overstaptijd me mee en vliegt de tijd om. De totale reisduur valt me wel tegen. Uiteindelijk duurt het ruim vierentwintig uur om van mijn huis naar het hotel in Tokio te reizen en dat op maar vier uurtjes slaap valt me zwaar.

De douane controles en bagageafhandeling verliepen gelukkig allemaal vlot en vervolgens ben ik richting een shuttlebus gelopen die ik van te voren had gereserveerd en deze zet mij voor het hotel waar ik verblijf af. Ik heb dit keer gekozen voor hotel Sunroute Plaza in de wijk Shinjuku en de rit vanaf het vliegveld duurt ongeveer 90 minuten. Ik ben blij als ik uiteindelijk bij het hotel aan kom. Mijn kamer is klein, maar fijn en ik kan me hier prima 2 nachten vermaken. Ik besluit toch nog even de omgeving van mijn hotel te bekijken en om wat boodschapjes te doen voor het ontbijt. Na een uurtje loop ik weer terug en duik ik mijn bedje in. Morgen staat er weer een lange, maar leuke dag(tocht) op de planning.





Reacties

Reacties

Simone

Heel veel plezier mop ❤️❤️❤️❤️

Danielle

Wat een trip! Maar super veel plezier. Graag veel jaloersmakende foto's :)

Mama Elly

Dank weer voor je blog. Petje af dat je dit allemaal onderneemt! En fijn dat je weer veilig bent aangekomen. Wat lees Ik nu? In t vliegtuig ook al Leuk contact gemaakt? Ik ben tot nu nog niet jaloers, maar t kan nog komen. -Veel leuke foto’s en belevenissen graag!
Probeer niet te vermoeid te worden en geniet! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!