travelwithlove.reismee.nl

Dag 3,4 en 5 Disneyland Tokyo & Disney Sea

Blog woensdag 2 mei t/m vrijdag 4 mei

De afgelopen dagen ben ik naar Tokyo Disneyland Resort geweest.
Wat ontzettend fijn om weer in Disney te zijn, het voelt iedere keer weer als thuis komen, naar welk Disneypark ik ook ga.
Ik verbleef in het Disney Celebration Wish hotel. Dit is een officieel Disneyhotel en is nog maar recent geopend. Dit hotel ligt op 20 a 25 minuten rijden van de parken, wel erg afgelegen bleek in de praktijk, maar het is een prachtig hotel. Uiteraard in Disneythema en allemaal lekker roze in het vernieuwde It's a small world design.
Helaas had ik de afstand tot de parken van te voren niet goed ingeschat, want in de praktijk was het toch best een lang stuk rijden. Zo'n lange reistijd voelde toch een beetje zonde van de kostbare tijd. 's Middags wilde ik toch vaak even terug naar het hotel om mijn aankopen te brengen of om even te rusten, maar dit koste dan bij elkaar bijna alleen al een uur aan reistijd. Ik weet dus niet of ik de volgende keer weer voor dit hotel zou gaan, puur alleen door de afstand, de rest was allemaal magisch.

In het hotel heb ik een drie-daagse ticket gekocht voor de parken. Dag 1 en dag 2 mag je maar naar één van de twee parken en dit moet je van te voren aangeven. De derde dag (en de vierde bij een 4-daagse ticket) mag je tussen beide parken hoppen.
Ik besloot om op woensdag naar Disney Sea te gaan. Dat is één van de totaal twee parken hier in Tokyo. Disney Sea is niet te vergelijken met andere Disneyparken en is echt uniek in zijn soort. De decors en gebouwen zijn prachtig, voornamelijk in Italiaanse en Amerikaanse stijl, maar het heeft voor mijn gevoel weinig met Disney te maken. Alleen de souveniers en bepaalde attracties laten zien dat het een Disneypark is. In één dag heb ik hier alles op mijn gemak kunnen bekijken. Door de lange wachttijden, van gemiddeld twee uur, heb ik niet alle attracties kunnen doen. Gelukkig heb ik twee jaar geleden op één na alle attracties kunnen doen, dus voelde dat voor mij niet als een gemis. Het is wel jammer dat ook dit keer Toy Story Mania niet is gelukt, maar ik ga geen 2,5 uur in de rij staan.

Deze week is het Golden Week in Azië en zijn veel Aziaten vrij. Al met al viel de drukte mij dan nog mee, aangezien twee jaar geleden de wachttijden hetzelfde waren en er toen geen feestdagen of andere bijzonderheden waren.
Dit jaar is het feest voor Disneyland Resort Tokyo, want het bestaat 35 jaar en dit wordt groots gevierd met als thema "The happiest Celebration!". Alles staat in het teken van dit jubileum, onder andere nieuwe parades, vuurwerkshow en speciale merchandise. Er hangt echt een feeststemming en ik voelde me zelf een klein beetje jarig.

Op donderdag en vrijdag ben ik naar het Disneyland Resort geweest. Qua drukte was het donderdag nog wel te doen, maar vrijdag was een ramp. Ik kon bijna over de hoofden heen lopen. Rond 14.00u werden er geen tickets meer verkocht en mocht je alleen het park op als je al een geldig ticket had. Wachtrijen van 2 a 3 uur waren meer regel dan uitzondering, dus helaas heb ik ook in dit park niet alle attracties kunnen doen. Daarentegen bood dit wel de kans om wat minder populaire attracties te doen en die bleken dan ook nog eens verrassend leuk te zijn.

Voor sommige attracties maak ik een uitzondering als het op wachten aankomt.
Splash Mountain is één van mijn favoriete attracties en de wachttijd was daarvoor 180 minuten. Gelukkig heeft deze attractie een single rider lane en hoefde ik uiteindelijk maar dertig minuten te wachten! Terwijl ik in de rij stond te wachten, werd er op een gegeven moment iets omgeroepen. Alle communicatie bij de attracties gaat enkel in het Japans (sporadisch zijn er Engelse instructies) dus ik had geen idee wat er aan de hand was. Om mij heen probeerde ik te informeren naar wat er net was omgeroepen, maar niemand in de rij bleek Engels te spreken ofwel te begrijpen. Ik zag niemand aanstalten maken om de rij te verlaten of ook maar een spier verreken, dus het zal wel niet iets ernstigs zijn....hoop ik! Voor mij staan vier Japanse meiden, waarvan er twee een beetje onrustig zijn, om zich heen kijken en uiteindelijk uit de rij uitstappen. Ze lopen eerst naar links en vervolgens komen ze niet veel later terug en lopen ze naar rechts. Wat die nou aan het doen zijn.... Niet veel later zie ik ze weer verschijnen, maar nu is er een derde persoon bij. Ze wijzen mijn kant op en de derde persoon blijkt een castmember te zijn. Deze twee lieve meiden hadden iemand voor mij gehaald om uit te leggen wat er aan de hand is en wat er dus steeds werd opgeroepen.
Het bleek dat de attractie storing ondervond en daardoor gereset moest worden en naar verwachting binnen enkele minuten weer normaal zou gaan werken. Het voelde toch als een opluchting dat ik nu wist wat er steeds werd omgeroepen. En wat fijn dat er nog zulke behulpzame mensen zijn!

De uitleg van de castmember ging alleen niet zonder slag of stoot. De jongeman sprak Japans-Engels, oftewel niet te verstaan . Na een paar keer goed luisteren en mijn oor richting zijn gezicht te wenden, haal ik pas herkenbare woorden uit zijn verhaal. Tsja, dat Japans-Engels kom je hier sporadisch tegen, over het algemeen spreken er maar een handvol mensen Engels. En als ze het al spreken, is het Japans-Engels. Oftewel, ze spreken het wel, maar ik versta ze dus niet. Ik kan dan soms niet het verschil horen of ze Engels of Japans tegen me praten... maar met wat handen- en voetenwerk komen we er met elkaar wel uit. Zoals ook in dit geval!

De drie dagen zijn voor de rest omgevlogen! Ondanks de drukte, heb ik me goed kunnen vermaken. De temperatuur was over het algemeen goed. Er was wel veel wind waardoor de avondshows steeds werden afgelast, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik zit nu al te bedenken wanneer ik weer terug ga...iets met een vat en verzuren..., toch?

Reacties

Reacties

Mama Elly

Fijn om weer iets van je te horen. Ik was al bang dat je ongemerkt was uitgehuwelijkt of zoiets. Maar die WIFI opmerking verklaart veel over de stilte.
Wat super dat je t daar zo naar je zin hebt. En ik ben trots op je dat je dit toch maar allemaal onderneemt. Die mensen massa en die lange wachttijden voor de attracties, niets voor mij. Bij deze meld ik me af om een volgende keer met je mee te gaan. Tenzij er een Starbucks is en ik me volop kan vermaken met de Chai tea latte. ???
Wat grappig dat Japanse Engels! Ik zie t voor me!
Geniet daar nog lekker! Groetjes, ook van dat kleine monstertje van je ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!