travelwithlove.reismee.nl

BLOG VRIJDAG 22 SEPTEMBER 2017 DAG 12 Mickey's Halloween Party

Vandaag stond er iets op het programma waar ik al lang naar uit heb gekeken, Mickey's Halloween party in Disneyland Resort.

Weken van te voren bekeek ik de website van Disney om te zien wanneer deze avonden gepland stonden, maar pas eind augustus stonden de dagen online. Eindelijk, want hier hing mijn gehele planning vanaf wat ik die week nog meer kon gaan doen.

Tijdens mijn week dat ik hier in Anaheim ben stonden twee avonden gepland, woensdag en vrijdag. Ondanks dat de vrijdagavond duurder is, heb ik toch voor de vrijdag gekozen omdat mij dat een leukere avond leek. Ik bestelde dus online een ticket voor $105,-, vanaf 16.00u mocht ik hiermee het park op en het feest zou vanaf 19.00u beginnen tot 00.00u.

Aangezien het park tot 19.00u open is voor de reguliere bezoekers, besluit ik pas om 18.00u het park in te gaan. Bij de ingang laat ik mijn voucher scannen vervolgens krijg ik een toegangskaartje. Als ik iets verder door loop krijg ik een armbandje om, daardoor weten de cast members dat je betaald heb voor het Halloween event en kunnen ze de mensen die dus om 19.00u het park moeten verlaten (de mensen zonder bandje) makkelijker herkennen. Tevens krijg ik een tasje voor trick and treat.

Als eerste loop ik naar het kasteel toe, ik wil graag een foto van mij voor het kasteel hebben. Er staat een fotograaf van Disney foto's te maken en ik ga in de rij staan. Na een half uur ben ik eindelijk aan de beurt, maar de fotograaf twijfelt of ik wel in de rij heb gestaan. Ze verwijst me naar de rij en dat ik daar moet aansluiten. Ik leg haar uit dat ik al dertig minuten in de rij heb gestaan en het nu mijn beurt is. Ze zegt dat ze alleen maar groepen heeft zien staan, dus ik zeg nogmaals dat ik daar tussen heb gestaan... Hoe weet zij nou wie er bij welk(e) gezelschap/familie hoort?! Uiteindelijk mocht ik dan toch op de foto, maar dit ging niet van harte en ook geen excuus. Erg jammer.

Ik loop daarna onder het kasteel door richting Fantasyland. Ik begin met Snow White's scary adventure en als de rit er bijna op zit stopt de attractie en gaan de lichten aan. Blijkbaar is er iets technisch mis en moeten we worden geëvacueerd.

Vervolgens loop ik naar de overkant, Peter Pan's flight en ook deze attractie heeft tijdelijke technische problemen, waardoor de wachttijd wat langer duurt. Gelukkig na een half uurtje kan ik de vlucht maken. Als ik naar Mr. Toad's Wild Ride loop, word ik daar tegen gehouden, want ook deze attractie heeft technische problemen. Nou dat gaat lekker zo.. maar gelukkig lost het allemaal snel op en heb ik daarna geen technische problemen meer ervaren.

In het begin, tot een uurtje of acht, moest ik steeds mijn armband tonen om te bevestigen dat ik betaald heb voor het event. In het begin zag ik inderdaad ook nog aardig wat mensen zonder bandje rond lopen, maar na een uurtje of acht niet meer.

Deze avond was niet uitverkocht, die van woensdag wel, maar het was gezellig druk. Wachttijden waren er bijna niet, de langste rij was uiteindelijk voor Haunted Mansion holiday, met 25 minuten. En wat is deze attractie mooi qua details. Het is geheel is Halloween en kerststijl, inclusief bijbehorende muziek en geuren. Ik weet niet hoe deze attractie er normaal uit ziet, aangezien het nu gethematiseerd is voor de feestdagen, maar het was nu geïnspireerd op Tim Burton’s The Nightmare Before Christmas. Ik heb deze film nog nooit gezien, maar ga daar binnenkort toch maar eens verandering in brengen, want het ziet er leuk uit. De rest van de attracties kon je zo instappen of moest je hooguit vijf minuten wachten, echt ideaal!

Tijdens dit event zijn er speciale karakters waarmee je op de foto kunt gaan, dit heb ik niet gedaan. Er waren twee parades, Headless Horseman Rides again + Frightfully Fun Parade, deze laatste heb ik gezien en die was erg leuk. In deze parade liepen /reden allemaal Villians/slechterikken mee, zoals Frollo (klokkenluider van de Notre Dame), Jafar (Aladdin), Cruella (101 Dalmatiers), Gaston (Belle & het beest), karakters uit The nightmare before christmas, etc. Er waren echt hele mooie paradewagens, eentje had bijvoorbeeld effecten dat het net leek alsof er geesten zweefden op de wagen.

Voor de rest waren er op diverse plekken kraampjes met snoep en (gezonde) snacks. Deze stonden op plekken opgesteld waar je een soort laantje af moest lopen en dan meerde kraampjes tegen kwam. Er was geen limiet aan de keren dat je langs mocht komen lopen, maar per keer kreeg je hooguit 1 zakje of 2 snoepjes per kraampje. Over het park waren negen van dit soort trick-or-treating gebieden gecreëerd.

Toen ik deze avond richting het park liep, zag ik mensen met lege boodschappen tassen lopen en ik vroeg me af waar ze die voor nodig hadden. Nou, al snel begreep ik waarom. Je krijgt zo veel snoep & snacks! Het tasje wat ik aan het begin van de avond had gekregen was al snel veel te klein en niet sterk genoeg.

De sfeer tijdens deze avond was echt fantastisch en wat zijn de volwassenen en kinderen leuk verkleed. Dat is echt al een attractie op zich. Ik zag de mini versie van Indiana Jones, er was een Mary Poppins met Bert en een pinguin, drie aliens (broertjes), moeder was Slinky, vader was Lotso en opa en oma waren mr & mrs Potato head. En zo zijn er nog zo veel meer voorbeelden! Ik was duidelijk underdressed.

Dus ben je een keer in september of oktober in de buurt van Disneyland Anaheim of Disneyworld Orlando? Ga naar zo'n avond, het stelt echt niet teleur!





Reacties

Reacties

Mama/ Elly

Wat een bijzondere avond. Ga je vast nog eens doen, denk Ik?

Hanspaps

Mooi verhaal , was Mickey ook griezelig

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!